بارگذاری
  • Twitter
  • Linkedin
  • Mail
زیرساخت نقشه مپ
  • نقشه‌ٔ مپ
  • سرویس تجاری نقشه
    • سرویس‌ها و ابزارهای مپ
    • مستندات سرویس‌ها
    • حساب کاربری
    • افزونه وردپرس نقشه
    • استارت آپ‌ها
  • تعرفه سرویس‌ها
  • رایگان شروع کنید
  • مستندات توسعه‌دهندگان
  • وبلاگ
  • درباره مپ
  • تماس با ما
  • جستجو
  • منو

مشاور املاک مبتنی بر نقشه

جدیدترین نوشته‌ها

  • فروشگاه زنجیره ای مبتنی بر نقشهفوریه 26, 2020 - 9:22 ق.ظ
  • map based online storeفوریه 5, 2020 - 12:34 ب.ظ
  • مشاور املاک مبتنی بر نقشهفوریه 1, 2020 - 4:43 ب.ظ
  • advertising on mapتبلیغات مبتنی بر نقشهژانویه 5, 2020 - 10:13 ق.ظ
  • بهترین نقشه برای سرمایه گذاریدسامبر 29, 2019 - 12:52 ب.ظ
  • location base servicesدسامبر 28, 2019 - 4:22 ب.ظ
  • گردشگری با نقشه هوشمنددسامبر 22, 2019 - 1:16 ب.ظ
  • گردشگری مکان محوردسامبر 21, 2019 - 2:56 ب.ظ
  • بانکداری مکان محور با نقشهدسامبر 15, 2019 - 2:09 ب.ظ
  • چگونه از کلید دسترسی مپ استفاده کنم؟دسامبر 14, 2019 - 11:01 ق.ظ
  • محله

  • دسترسی به بازارهای خرید

  • دسترسی به راه های عبور و مرور (اتوبان و خیابان اصلی)

  • دسترسی به تاکسی مترو و اتوبوس

  • دسترسی به بانک ها و اماکن خرید و مراکز تفریحی

  • آب و هوا

  • تراکم جمعیت منطقه

  • محل قرار گیری خانه در کوچه (جنوبی یا شمالی)

اینهایی که گفته شده در وهله اول برای متقاضی مسکن الویت داره و اکثر اوقات قبل از بازدید متقاضی از خانه بررسی میشه، درواقع اگه سوال هایی که گفته شد به نحوه راضی کننده ای پاسخ داده بشه، متقاضی تصمیم می گیره تا از خانه دیدن کنه. جالب اینجاست که تمامی این موارد به این صورت واضح بیان نمیشه و با نگاهی اجمالی به منطقه خانه و هزینه ای که برای مشتری مقدوره میتونه بفهمه چه خانه ای به خواسته اش نزدیک تره.

بعد از همه اینها تازه موارد زیر بررسی میشه.

  • مساحت

  • نحوه معماری

  • سال ساخت

  • پارکینگ و آسانسور و انباری

  • همسایه ها

  • طبقه

در نهایت هم که خانه انتخابی باید با پول مشتری مطابقت داشته باشه. توی اکثر مواردی که بررسی کردیم عنصر مکان مهمه، در نتیجه شاخصه های مکان محور بر قیمت مسکن بیشترین تاثیر رو داره.

  • محله – کوچه – خیابان – خیابان اصلی – اتوبان

  • فروشگاه ها – بانک – پمپ بنزین – مدارس – کلاس های آموزشی – باشگاه ورزشی

  • مکان های تفریحی مثل پارک و سینما و تئاتر

  • تاکسی اتوبوس مترو و یا BRT یا مسیرهای دسترسی به خیابون های اصلی

مکان، مکان، مکان، شعار صنعت املاک و مستغلات از زمان آغاز تا به حال بوده. مکان از اجزا لاینفک انتخاب محل سکونت هست. شرکت‌های املاک و مستغلات متوجه شده ان که فرصت‌ها از درک و شناخت کامل مناطق محلی نشات می‌گیره. خدمات مبتنی بر نقشه و مکان، جمع‌آوری، یکپارچه‌سازی و تجزیه و تحلیل داده‌های مکانی، به متخصصان املاک و مستغلات این امکان رو می‌ده که در زمان بررسی و نمایش ویژگی‌های خریداران آتی، مزیت رقابتی داشته باشن.

  • به عنوان یکی از سودمندترین صنایع در سراسر دنیا، فن‌آوری زیرساخت نقشه رو میشه نام برد، که بوسیله اون جستجوی جغرافیایی، تحلیل فضایی و نقشه‌های سه‌بعدی رو برای هدایت فروش و ایجاد رویکردهای منحصربفرد بازاریابی، برای مشتریان انجام میشه. زیرساخت نقشه با ارائه ابزارهای مناسب و دانش اجرای LBS در کسب‌وکار املاک و مستغلات می تونه بسیار سودآور باشه.

  • سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی یا GIS نیز زیرساخت هایی هستن که تحقیقات مربوط به مالکیت، تحلیل فضایی و تحلیل بازار برای املاک و مستغلات در اونها ساخته می‌شن. با استفاده از این تکنولوژی برای جمع‌آوری، تحلیل و تجسم اطلاعات جغرافیایی در یک نقشه تعاملی، می‌تونه به سرعت داده‌های خاص مورد نیاز برای درک فرصت‌های بازار محلی رو شناسایی کرده و روی اونها سرمایه گذاری کنه.

  • نرم افزار Arc gis هم نوعی سیستم اطلاعاتی جغرافیایی (Geographic Information System) است که برای بررسی و تهیه اطلاعات و نقشه های جغرافیایی به کار می رود. ابزارهای این پلتفرم امکان تهیه نقشه، اکتشاف و به اشتراک گذاری اطلاعات همراه با مکان دقیق آنها رو فراهم می کنه. این نرم افزار برای اولین بار در سال 1999 از سوی شرکت Esri ارائه و آخرین ورژن آن یعنی Arc gis 10.5 در دسامبر 2016 بر پایه زبان برنامه نویسی C++ به بازار عرضه شد. نرم افزار Arc gis برای تهیه، بررسی، آنالیز و در کل مدیریت نقشه ها و اطلاعات جغرافیایی در غالب پایگاه داده می باشد. این نرم افزار در زمینه نقشه برداری بیشترین کاربرد رو داره.

زیرساخت نقشه چیست؟

گسترش و توسعه فناوری اطلاعات بخشی جدایی ناپذیر از زندگی امروز ما شده و در نتیجه تلاش توسعه دهندگان، هر روز شاهد ارائه محصولات و خدمات جدیدی در حوزه فناوری اطلاعات هستیم. یکی از روندهای رو به رشد، ارائه محصولات و سرویس‌های مکان مبنا یا مکان محور هست. این محصولات با استفاده از فناوری اطلاعات مکانی یا GIS، خدماتی متفاوت و متمایز به کاربران ارائه می کنن. برای توسعه ایده در این زمینه به یه زیرساخت و یا پلتفرم توسعه نقشه نیاز داریم تا بشه ساختاری برای دسترسی به داده‌ها به صورت مکانی ارائه داد. دسترسی به یه زیرساخت نقشه قدرتمنده که می‌تونه برگ برنده توسعه دهنده برای تبدیل ایده به یک محصول جذاب و کاربردی باشه. سرویس‌های نقشه رو در قالب API نقشه، بسته توسعه وب (map  web sdk) و بسته‌های توسعه اپلیکیشن (android SDK) و (iOS SDK) ارائه میده با استفاده از سرویس‌های نقشه، به راحتی محصولات و پروژه‌های کاری رو میشه در بستر وب یا اپلیکیشن موبایل توسعه داد.

مشاورین املاک، بر اساس نقشه و سرویس های مکان محور می تونن دسته بندی های مشخصی برای انواع مسکن داشته باشن. با استفاده از سرویس حصار جغرافیایی، تقسیم بندی های خودشون رو ایجاد کنن و در تهیه و جمع آوری داده های مورد نظرشون نهایت دقت رو داشته باشن و به این وسیله به متقاضی مشاوره مناسبی بدن. برخی شرکت های مستغلاتی و یا مشاورین املاک با استفاده از داده‌های گرافیکی و آنالیز فضایی اطلاعات خوبی رو به دست آورده و در نهایت شرایط بهتری رو برای متقاضیان ایجاد می کنن.

  • بهترین فرصت‌ها رو پیدا کنین!

    به سرعت فرصت‌های بازار رو درک کرده و اون‌ها رو سرمایه‌گذاری کنین. نقشه‌ها و آنالیز فضایی تجربه و شهود رو با بینش قوی تصمیم‌گیری تکمیل می‌کنن.

  • مواد بازاریابی حرفه‌ای در عرض چند دقیقه

    ایجاد اپلیکیشن و وب سایت‌های زیبا و جذاب، گزارش‌ها و وب سایت‌های تعاملی که در واقع مهارت شما رو نشون می‌دن، و از رقابا متمایزتون می‌کنن.

  • جستجوهای آسان

    یکی از روش های جستجوهای بسیار آسان جستجو با کدپستی روی نقشه هست، که دقیقترین اطلاعات رو میتونه برگردونه و از سرویس های مبتنی بر نقشه است.

  • جستجوی نزدیک ها

    با استفاده از این تابع جستجو، می‌تونین داده‌ها رو براساس فاصله تصور کنین. برای یک توسعه دهنده، مهمه که این اطلاعات رو در دسترس باشه تا درباره پروژه‌های جدید تصمیم‌گیری کنه. به عنوان یک عامل املاک و مستغلات، جستجو در اطراف و یا نزدیک ترین ها، برای هدف قرار دادن مناطق با لیست‌های فعال و فروش فعال مفید است. خریداران احتمالی که از این فن‌آوری استفاده می‌کنن به راحتی می‌تونن رویای خودشون رو در پیدا کردن خانه دنبال کنن. هر کسی که صاحب موبایل باشه به راحتی میتونه با تطبیق گرایش ها و رفتارهای بازار و search on map یک مشتری بالقوه برای بازار مسکن باشه.

  • جستجو با استفاده از دید نقشه

    نقشه‌های نمایشی برای مناطق عمومی بهتر هستن، شاید شما بخواهین مسافت رو بین نمایندگی های فروشگاهی خاص در دوش هر اندازه گیری کنین و یا شعاع خاصی رو روی نقشه انتخاب کنین تا در اون حیطه برای شما جستجو کنه. همچنین این روش برای جستجوی اطراف حومه و یا مناطق بزرگ‌تر هم قابل استفاده است.

  • در همه جا

    در حالی که جستجوی آسان، نزدیک  ترین ها و نقشه بر پایه یک مکان جغرافیایی خاص است، استفاده از گزینه “همه جا” می‌تونه برای داده های دقیق تری رو برگردونه، بدون یک جست و جوی خاص مورد استفاده قرار بگیره.  ۱۰۰۰۰۰ شاخص جغرافیایی رو می تونین روی یک نقشه قرار بدین و به راحتی می‌تونین زوم کرده و برای داده‌های مکانی خاص رو دریافت کنین.

  • نقاط دیدنی و مهم شهری یا POI

    اماکن که مورد علاقه و انتخاب شهروندان هستن رو point of ontrest میگن که روی نقشه جاگذاری شده و شما میتونین دسته بندی و زیر دسته بندی  و نمایش اماکن  مهم شهری رو به راحتی در دسترس داشته باشین.

  • داده‌های Visualizing با نقشه‌های سه‌بعدی

    راهنماهای محلی به خریداران  اجازه می‌دن که دارایی جدید خودشون رو با نشان دادن همه چیز به مقیاس بزرگ، ویژگی‌های چند عنوانی رو به سرعت و به طور موثر تجسم کنن. مانند دیدن ویژگی‌های بالقوه و مکان های نزدیک به محل سکونتشان.

    1. مدرسه
    2. فروشگاه‌ها
    3. رستوران‌ها
    4. حمل و نقل عمومی
    5. روش‌های مسیر
سرویس نقشه پایه

کاربران می‌تونن از جستجوهای پیشرفته براساس تعداد اتاق‌ها، اتاق‌خواب‌ها و حتی امکانات رفاهی که یک ویژگی خاص دارن، استفاده کنن. که به اون indoor navigation  گفته میشه. تکنولوژی LBS یا فناوری های مبتنی بر نقشه و مکان می‌تونن به همان اندازه که برای پایش پورتفولیوهای رقیب، فروش و حتی الگوهای ترافیکی پا و سطوح وفاداری موثرهستن،  در تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ نیز قابل استفاده باشن.

  1.  تغییرات قیمت ملک رو در زمان واقعی پیگیری کنین.
  2. بدونین چه موقع، در کجا، از طریق اون اداره و با چه قیمتی بفروشین.
  3. در هر منطقه سبدهای املاک و مستغلات رو با هم مقایسه کنین.

 با استفاده از تکنولوژی LBS به همراه ترکیبی از راهنماهای تور و راهنماهای محله‌ای، می‌تونین خریداران احتمالی رو در سفری که در حال گذر از نقاط مورد علاقه هستن، به سمت تجسم زندگی در این منطقه ببرین. اون‌ها رو در مسیر مدارس، مناطق خرید، باشگاه‌های ورزشی، فروشگاه‌های خواربار و دیگر مکان‌های مورد توجه قرار بدین.

احتمالات رو در نظر بگیرین!

همانطور که صنعت املاک و مستغلات مبتنی بر داده، بسیار پیشرفته ترمی‌شه، داده‌های مکانی نیز به نیروی محرکه تبدیل میشن. برای سوق دادن مشاورین املاک و مستغلات به سمت تکنولوژی های مکان محور در  قرن بیست و یکم، باید از روش‌های گوناگون استفاده بشه، وقتی که استفاده از این تکنولوژی ها رو آغاز می کنین و از امکانات اون بهره مند میشین این سوال رو بارها از خودتون میپرسین که چرا زودتر استفاده از نقشه و تکنولوژی های مکان محور  رو شروع نکردین؟

در حال حاضر استارت آپ هایی به صورت قوی و جدی با استفاده از سرویس های مکان محور و زیرساخت نقشه ایران و سرویس های کاملی مانند کدپستی، تونسته ان اپلیکیشن و وبسایت های بسیار خوبی رو طراحی  کنن، که حتی بر اساس جانمایی خانه ها، سال ساخت و شرایطی که براتون گفتیم، این توانایی رو دارن که قیمت صحیح اجاره، رهن یا خرید خانه رو تا 90 درصد، درست تخمین بزنن.

مکان، مکان، مکان

ممکنه هنگام صحبت در مورد ارزش خانه ای، این رو شنیده باشین که خانه ها به دلیل قرار گرفتن در محل های گوناگون، می تونن از نظر ارزش خیلی با هم متفاوت باشن. به عنوان مثال، هزینه متوسط ​​یک خانه در الهیه تهران با محله ای مثل جمالزاده متفاوت هست. مکان در هنگام ارزش گذاری یک ملک ضروری هست. ارزیابها هم هنگام تعیین ارزش املاک، محله خانه رو در نظر می گیرن. اونها خانه و زمین رو با خصوصیات مشابه در همان منطقه جغرافیایی مقایسه می کنن، با این روش اهمیت محل قرار گیری خانه ها و شاخصه مکان بیشتر خودشون نشون میده.

مکان و ارزش

قیمت اولیه یک خانه براساس ارزش زمین در زمان خرید، هزینه ساخت خانه و درصدی از نشانه گذاری برای سود سازنده است. ارزش زمین و خانه با افزایش ارزش خواص اطراف آن و فعالیت های تجاری یا تفریحی که در این نزدیکی ایجاد می شه، بالا می ره. عوامل زیادی می تونن بر ارزش یک خانه تأثیر بگذارن، اما محیط اطراف، یکی از تأثیرگذارترین اونهاست. میشه گفت ارزش یک مفهوم نسبی هست، امکان داره چیزی که برای یک شخص با ارزشه برای دیگری ارزشمند نباشه. ارزش خانه ها، بر اساس عرضه و تقاضا هدایت می شن. چون برخی از مکان ها نسبت به سایر مناطق، تقاضای بیشتری دارن و به همین علت با قیمت بیشتری خرید و فروش میشن؟ این قیمت ها ناشی از یکسری عوامل هست که کوتاه به اونها اشاره می کنیم.

عواملی که ارزش خانه رو بالا می بره!

  • افرادی که نگران آموزش فرزندانشون هستن و اغلب هزینه بیشتری رو برای خانه هایی واقع در مناطقی با دارا بودن مدرسه ای خوب که از شهرت خوبی هم برخورداره پرداخت می کنن.

  • خانه های نزدیک اقیانوس، رودخانه ها، دریاچه ها یا پارک ها به دلیل چشم انداز عالی و فرصت های تفریحی در فضای باز، دارای ارزش بالاتری هستن.

  • برخی از خانه ها به سرعت و به قیمت بالا به فروش می رسن، زیرا منظره پانورامای جادویی از مناظر شهری رو فراهم می کنن.

  • حتی یک نگاه اجمالی از رودخانه، دریا، پارک، کوه، فضای طبیعی یا هر مکان طبیعی زیبا از یک پنجره برای اثبات یک مکان خوب کافی است.

  • در بسیاری از شهرها می بینین که خانه هایی که فاصله اون ها تا مسیرهای پیاده روی، سرگرمی یا فرصت های تفریحی مثل سالن های سینما، پارک ها و زمین های گلف کم هستن، گرونتر از املاک واقع شده در فاصله دورتر هستن. محله هایی که آزمایش زمان رو پشت سر گذاشته ان و رکودهای اقتصادی رو رد کرده ان، احتمالاً دارای خانه هایی با ارزش پایدار هستن.

عواملی که ارزش خانه رو پائین میاره!

  • ساختمان های تجاری نزدیک به املاک مسکونی می تونن ارزش املاک و مستغلات رو پایین بیارن. بخشی از دلیل این امر اینه که صاحبان خانه نمی تونن کنترل سر و صدا، ترافیک و سایر فعالیت های حاصل از تحولات تجاری رو کنترل کنن..

  • عامل دیگه اینه که ارزش املاک تجاری نسبت به املاک مسکونی متفات هست.

  • نوع ساختمان های تجاری بر ارزش خانه های اطرافشون تأثیر دارن.

  • تحولات خرده فروشی می تونه پس از اتمام ساخت، ارزش خانه رو افزایش بده، اما در طول ساخت و ساز، ممکنه ارزش خانه کاهش پیدا کنه.

  • خانه های نزدیک به مسیرهای ریلی، فراز هوایی، فرودگاه ها و تقاطع های شلوغ ممکنه صدای بیشتری داشته باشن.

  • میزان جرم و جنایات و شرایط خطرناک محیطی و فرهنگی در یک منطقه، می تونه ارزش املاک رو به میزان زیادی کاهش بده.

  • انتشار سم گیاهان صنعتی بر کیفیت هوا و پایین آمدن ارزش خانه نیز تأثیرگذاره.

  • بعضی اوقات، در تحولات جدید شهرسازی، پهنه بندی و برنامه های ساختمان سازی تغییر می کنن که بر قیمت خانه ها تاثیرگذار است.

مثلا سازنده ای که  یک خانه رو خریداری می کنه و به جای قرار دادن خانه های تک خانواده همونطور که در ابتدا برنامه ریزی شده بود، ساختمان های آپارتمانی می سازه. با ساختن این ساختمان ها، کل منظره رو تغییر می ده و نمای جذاب خانه های اطراف رو از بین میبره. این می تونه به پائین اومدن قیمت خانه های اون قسمت، در آینده منجر شه.

در واقع بهره گیری از زیرساخت نقشه و تکنولوژی های مکان محور این توانایی رو یه مشاغل حوزه املاک و مستغلات میده که بتونن تمام شاخص های مکانی رو روی نقشه در دسترس مخاطبین قرار بدن و هم چنین از سرویس های مبتنی بر نقشه مثل کدپستی، جستجو، مسیریابی، آدرس یابی برای شناساندن بهتر شرایط محیطی و اماکن مسکونی بهره ببرن. احتمالا الان این سوال رو از خودتون میپرسین چرا تا حالا از نقشه استفاده نکردین؟

برای آشنایی بیشتر با سرویس های مکان محور و مبتنی بر زیرساخت نقشه مطالب دیگر وبلاگ مپ رو مطالعه کنین. الان بیشتر متوجه میشین که چرا موقعیت مکانی در املاک و مستغلات بسیار مهم است؟

ثبت نام رایگان

دسترسی به سرویس‌های مپ رو فعال کنید

این نوشته رو به اشتراک بذار
  • اشتراک در Facebook
  • اشتراک در Twitter
  • اشتراک در Linkedin
  • اشتراک با ایمیل

© کلیه حقوق مالکیت معنوی در اختیار شرکت شیوه نرم‌افزار گستر آسیا است - مپ، نقشهٔ زندگی | طراحی و توسعه از مپ
  • نقشه‌ٔ مپ
  • سرویس تجاری نقشه
  • تعرفه سرویس‌ها
  • رایگان شروع کنید
  • مستندات توسعه‌دهندگان
  • وبلاگ
  • درباره مپ
  • تماس با ما
تبلیغات مبتنی بر نقشه advertising on map map based online store
رفتن به بالا

ما از کوکی‌ها برای دسترسی سریع‌تر شما به محتوای سایت استفاده می‌کنیم. با ادامه حضور در مپ موافقت خود را با استفاده از کوکی اعلام می‌کنید. ‌

موافقم