بارگذاری
  • Twitter
  • Linkedin

از تاریخ دوشنبه 18 آذر، دسترسی به سرویس‌های مپ فقط با داشتن API Key معتبر امکاپذیر خواهد بود. لطفا با مراجعه به ناحیه کاربری کلید دسترسی (توکن) دریافت و در پروژه خود اعمال نمایید.

مپ، نقشه زندگی
  • سرویس تجاری نقشه
    • سرویس‌ها و ابزارهای مپ
    • حساب کاربری
    • تعرفه‌
    • افزونه وردپرس نقشه
    • استارت آپ‌ها
  • نقشه مپ
  • تعرفه سرویس‌ها
  • رایگان شروع کنید
  • راهنمای توسعه دهندگان
  • وبلاگ
  • درباره مپ
  • تماس با ما
  • جستجو
  • منو

با حصار جغرافیایی بیشتر آشنا شیم

Geofencing سرویسی هست که به محض ورود، هر چیزی مثله انسان، دستگاه و… به یک مکان معین، عملیاتی رو شروع می کنه. این عملیات یا عکس العمل می تونه از قبل تعریف شده باشه. مثل دریافت پیامک، اطلاع رسانی، هشدارهای امنیتی و ….

این روزها مشاغل دنباله راه های خلاقانه برای استفاده از این مرزهای مجازی که ما اون رو حصار جغرافیایی می نامیم، هستن.

Geofencing یا (حصار جغرافیایی) یک سرویس مکان یاب هست که در اون یک app یا نرم‌افزاری دیگه ای از GPS، RFID، Wi – Fi یا داده‌های سلولی برای راه‌اندازی یک اقدام ازپیش برنامه‌ریزی‌شده، استفاده می‌کنه زمانی که یک دستگاه تلفن همراه یا برچسب RFID وارد یک مرز مجازی، در اطراف یک مکان جغرافیایی می‌شه به عنوان Geofencing یا حصار جغرافیایی شناخته می‌شه. بسته به اینکه Geofencing به چه صورت پیکربندی شده‌ باشه، می تونه امکانات زیر رو فراهم کنه.

  • اعلان های تلفن همراه رو تسریع کنه،
  • پیام‌های متنی یا هشدارهایی رو ارسال کنه،
  • تبلیغات هدفمند رو بر روی رسانه‌های اجتماعی ارسال کنه،
  • ناوگان وسیله نقلیه رو ردیابی کنه،
  • برخی فن‌آوری خاص در اون حیطه مکانی غیر فعال کنه.
  • داده‌های بازاریابی مبتنی بر مکان رو ارائه کنه.
  • برخی وفن آوری ها رو ارسال می کنه.

برخی از مکان های زمینی (حصارهای جغرافیایی) برای نظارت بر فعالیت در مناطق امن تنظیم شده ان و به مدیریت امکان می دن، هنگام ورود یا خروج از منطقه خاص، هشدارهایی را مشاهده کنه. مشاغل همچنین می تونن از Geofencing برای نظارت بر کارمندانشون در این زمینه، خودکار کردن، کارت های زمان و پیگیری اموال شرکت استفاده کنن.

Geofencing چگونه کار می کنه؟

برای استفاده از geofencing، یه مدیر یا توسعه دهنده باید اول، یک مرز مجازی در اطراف یک مکان مشخص در نرم‌افزار GPS یا RFID  رو ایجاد کنه. با این سرویس می‌شه به سادگی یک دایره سی متری رو در اطراف یک مکان و روی نقشه رسم کرد، همون طوری که از API ها در هنگام توسعه یک app موبایل استفاده می‌کنیم.

این Geofencing مجازی، هنگامی که یه دستگاه مجازی وارد یا خارج از آن منطقه تعیین شده، بشه، واکنش نشون می‌ده، همانطور که توسط مدیر یا سازنده مشخص می‌شه. Geofencing اغلب در کد کاربردی تلفن همراه تعریف می‌شه، به خصوص از زمانی که کاربرها نیاز دارن، برای کار با Geofencing از خدمات مکان استفاده کنن.

اگه به محل کنسرتی برین، می‌تونین برنامه‌ای رو دانلود کرده و اطلاعات مربوط به هر رویداد رو در اون مکان دریافت کنین یا، ممکنه یه خرده‌فروش، Geofencing رو در اطراف خروجی‌های محل کسب و کارش رسم کن تا هشدارهای مربوط به تلفن همراه، برای مشتریانی که اپلیکیشن اون فروشگاه رو روی موبایلشون رو دانلود کرده‌ان، ارسال کنه. در این موارد، یک Geofencing که توسط خرده فروشان مدیریت میشه، می تونه کاربردی بوده و کاربرها هم می تونن از دسترسی به موقعیت مکانی برنامه استفاده کنن.

Geofencing می‌تونه توسط کاربران نهایی و با استفاده از قابلیت‌های Geofencing در برنامه‌های کاربردی تلفن همراه هم تنظیم بشه. این برنامه‌ها، مانند iOS Reminders، به این امکان رو می‌ده که یه آدرس و یا مکانی رو انتخاب کنین که در آن نیازدارین، یک هشدار خاص براتون ارسال بشه. این در صورتی امکان پذیره که این تنظیمات در یک app برنامه‌ریزی شده باشه تا عملیاتی را براساس یک اقدام دیگه راه‌اندازی کنه. مثلاً در برنامه موبایل تعریف کنین که اگر من پنج قدم  وارد حصار شدم Wi-Fi موبایلم رو روشن کن، یا ممکنه با استفاده از یه app برنامهریزی کنین تا وقتی به مکانی خاصی رسیدین، هشداری برای شما ارسال کنه. در ضمن توسط کاربران نهایی با استفاده از قابلیت های geofencing در برنامه های تلفن همراه هم می شه یک geofence خصوصی ایجاد کرد.

Geofencing  فقط برای برنامه‌های کاربردی تلفن همراه نیست، از این سرویس  برای کنترل و ردیابی وسایل نقلیه در صنعت حمل و نقل، احشام در صنعت کشاورزی هم خیلی استفاده میشه و استفاده از این سرویس در  هوایپیماهای بدون خلبان هم دیده میشه. تقریبا تمام هواپیماهای بدون سرنشین برای تردد در Geofencing برنامه‌ریزی‌شده ان، که معمولا در اطراف فرودگاه‌ها، سالن‌های روباز نصب می شن.

برخی از خدمه هواپیماهای بدون سرنشین درخواست “اجازه” کاربر رو نیاز دارن، فرایندی که هویت کاربر رو به هواپیمای بدون خلبان متصل می‌کنه، به طوری که نیروی های امنیتی یا انتظامی بتونن هواپیماهای بدون سرنشین رو ردیابی کنن.

کاربردهای حصار جغرافیایی

با محبوبیت فزاینده موبایل ها، Geofencing برای بسیاری از شرکت‌ها به یک روش استاندارد تبدیل شده‌. زمانی که یک منطقه جغرافیایی تعریف شد، به نظر می‌رسه که فرصت‌هایی برای شرکت‌ها ایجاد میشه که پایان نداره. امکانات بیشماری که این سرویس در اختیار مشاغل قرار میده، بسیار کاربردی و مورد نیاز هستن. به ویژه در بازاریابی و رسانه‌های اجتماعی بسیار استفاده می شه. برخی از مشاغل کوچک مثل خرده فروشی ها، سوپر مارکت ها و مجموعه هایی از این دست، می تونن با استفاده از حصار جغرافیایی در اطراف کسب و کارشون ضیافتی رو راه بندازن و فضای رقابتی عالی، ایجاد کنن.

وقتی به مرزی نزدیک می‌شین، پیامی دریافت می کنین که باعث می‌شه که شما از قسمت های دیگه هم بازدید کنین. اگه App یه فروشگاه رو دانلود کنین، می تونین ریزترین اطلاعات رو به طور مرتب دریافت کنین، شانس اینه که زمانی هم که با سرعت در حال گذر یا حرکت از جایی هستین، ثبت‌نام کنین و امکان داره پیشنهاداتی رو که از طریق ورود به حصار براتون ارسال شده شما رو وادار به توقف کنه و خیلی چیزهایی که مورد نیازتون هست رو بتونین همونجا تهیه کنین.

  • شبکه‌های اجتماعی

    یکی از شناخته‌شده‌ترین کاربردهای Geofencing به شکل برنامه‌های شبکه اجتماعی معروف به ویژه، است.

    فیلترهای مکان، محل، چسب و دیگر محتوای قابل انتقال، همگی با Geofencing ممکن شده‌ان. چه از یک فیلتر promoted در یک کنسرت استفاده می‌کنین، یا از فیلتر سفارشی برای روز تولد یکی از دوستان و یا آپلود مطالب در مکان‌های عمومی و مبتنی بر مکان، همه اینها به لطف محیط مجازی امکان پذیر شده ان.

  • بازاریابی

    علاوه بر شبکه های اجتماعی، Geofencing همچنین روشی محبوب برای مشاغل گوناگون برای ارائه تبلیغات درون فروشگاهی است که هم زمان با قدم گذاشتن در محیط فروشگاه، به شما اطلاع رسانی میشه. Geofencing همچنین به کسب و کارها کمک می‌کنه تا آگهی‌های خود رو برای یک مخاطب خاص هدف قرار بدن تا بفهمن، کدوم استراتژی‌ها بر اساس داده‌های مکانی کاربر بهترین کار رو می‌کنن.

  • تعامل با مشتریان

    Geofencing برای درگیر کردن انبوه مردم در رویدادهای سازمان‌یافته بکار می‌رود، کنسرت‌ها، فستیوال‌ها، نمایشگاه‌ها و چیزهای دیگر. برای مثال، یک محل کنسرت ممکن است از یک Geofencing برای ایجاد پست‌های رسانه‌ای اجتماعی یا ارائه اطلاعات مربوط به محل برگزاری یا رویداد استفاده کنه.

    حصار جغرافیایی در کسب و کارهایی که برنامه ریزی شهری هم دارن مورد استفاده است، مثلاً مهندسینی که کار عمرانی می کنن، یا شهرکسازی می کنن یا مال های بزرگ رو راه اندازی می کنن می تونن از سرویس حار جغرافیایی استفاده کنن. برای فروشنده هایی که در مناطقی خاص فقط سرویس یا دلیوری دارند. برای مدارس و مهد کودک ها تا بر اساس اون هر اتفاقی در حصار می اوفته رو بتونن رصد کنن. مثلاً اگر کودکی وارد یا خارج از حصار می شه، اطلاع بده تا والدین یا مدیر مجموعه بتونن مراقبت بیشتری از کودکان و بچه ها به عمل بیارن. و هزاران کار دیگه که بر مبنای مکان شکل می گیره.

    حصار جغرافیایی برای محافظت از موزه ها، نمایشگاه ها، بانک ها و هر جایی که دارایی با ارزش داره می تونه استفاده بشه که از طریق اون بتونن ورود یا خروج لوازم و افراد رو به صورت آنلاین رصد کنن و در سریع ترین زمان، بتونن عکس العمل مناسب نشون بدن.

  • ابزارهای هوشمند

    با توجه به قابلیت های بلوتوث بیشتر تجهیزات ما در آینده هوشمند می شن. برنامه ریزی کردن یخچال ساده تر می شه و به شما یادآوری می کنه که دفعه دیگه وقتی از فروشگاه مواد غذایی عبور می کنین، خریدهای مورد نظرتون فراموشتون نمی شه.

  • منابع انسانی

    برخی از شرکت ها برای نظارت بر کارمندان از Geofencing استفاده می کنن، به خصوص کارگرانی که وقت خودشون رو در خارج از سایت می گذرونن تا کارهای میدانی انجام بدن. این راهی آسان برای خودکار سازی کارت های زمان، ساعت کاری کارمندان در هنگام ورود و خروج هم هست.

  • کنترل از راه دور

    Geofencing به شرکت ها  این امکان رو می ده، مناطق مجازی را در اطراف سایت ها، مناطق کاری رو به صورت امن ترسیم کنن تا هنگام عبور و مرور وسایل نقلیه به اون ها از طریق هشدار  و پیامک اطلاع رسانی شود.

  • امنیت

    Geofencing ممکن است سرویسی تهاجمی به نظر برسه و مطمئناً این پتانسیل رو دارو که گاهی بسته به نوع استفاده از اون، احساس در دسترس بودن بیش از حد کنین. با این حال، از geofencing نیز می تونین برای ایجاد امنیت بیشتر در دستگاه تلفن همراه خودتون هم استفاده کنین. مثلا، می تونین موبایلتون رو تنظیم کنین تا با استفاده از یک geofence و زمانی که در خونه هستین درب رو قفل کنین یا هنگام ورود شخصی به خانه، هشدار دریافت کنین. حصار جغرافیایی کاربردهای بیشتری هم داره که به مرور، بیشتر با اونها آشنا می شیم.

این نوشته رو به اشتراک بذار
  • اشتراک در Facebook
  • اشتراک در Twitter
  • اشتراک در Linkedin
  • اشتراک با ایمیل

جدیدترین نوشته‌ها

  • جستجو کردن روی نقشه هم روش خاص خودش رو داره!دسامبر 10, 2019 - 3:54 ب.ظ
  • مزایا و چالش های بازاریابی با حصار جغرافیاییدسامبر 10, 2019 - 3:25 ب.ظ
  • بازاریابی قدرتمند با حصار جغرافیاییدسامبر 8, 2019 - 3:18 ب.ظ
  • با Geofencing بیشتر آشنا شیم.دسامبر 3, 2019 - 4:58 ب.ظ
  • محدود کردن نتایج جستجو روی نقشهدسامبر 3, 2019 - 4:13 ب.ظ
  • سرویس جستجوی مپدسامبر 1, 2019 - 1:05 ب.ظ

مپ یه راهکار جامع در زمینه نقشه هستش. ما سعی کردیم یه نقشه خوب و کاربردی برای کاربرهای عمومی در قالب وب و اپلیکیشن داشته باشیم و سرویس‌های حرفه‌ای نقشه رو هم برای کاربرهای تجاری از طریق API نقشه و SDK‌های متنوع ارائه کنیم.

دریافت مپ از مایکت دریافت مپ از ایران اپس دانلود مپ از کافه بازار

  • ورود به حساب کاربری
  • حمایت استارت آپی
  • تعرفه
  • تماس با ما
  • سرویس تجاری نقشه
  • افزونه وردپرس نقشه
  • وبلاگ مپ
  • راهنمای توسعه دهندگان
  • نقشه مپ
© کلیه حقوق مالکیت معنوی در اختیار شرکت شیوه نرم افزار گستر آسیا می‌باشد - مپ، نقشه زندگی | طراحی و توسعه از مپ
  • Twitter
  • Linkedin
  • سرویس تجاری نقشه
  • نقشه مپ
  • تعرفه سرویس‌ها
  • رایگان شروع کنید
  • راهنمای توسعه دهندگان
  • وبلاگ
  • درباره مپ
  • تماس با ما
محدود کردن نتایج جستجو روی نقشه بازاریابی قدرتمند با حصار جغرافیایی
رفتن به بالا

ما از کوکی‌ها برای دسترسی سریعتر شما به محتوای سایت استفاده می‌کنیم. با ادامه حضور در مپ موافقت خود را با استفاده از کوکی اعلام می‌کنید.

موافقم