بارگذاری
  • Twitter
  • Linkedin
  • Mail
زیرساخت نقشه مپ
  • نقشه‌ٔ مپ
  • سرویس تجاری نقشه
    • سرویس‌ها و ابزارهای مپ
    • مستندات سرویس‌ها
    • حساب کاربری
    • افزونه وردپرس نقشه
    • استارت آپ‌ها
  • تعرفه سرویس‌ها
  • رایگان شروع کنید
  • مستندات توسعه‌دهندگان
  • وبلاگ
  • درباره مپ
  • تماس با ما
  • جستجو
  • منو

مزایا و چالش های بازاریابی با حصار جغرافیایی

توی مطلب قبلی در مورد بازاریابی به وسیله حصار جغرافیایی صحبت کردیم، حالا که درک می‌کنیم بازاریابی Geofence چیه و چطوری کار می‌کنه، اجازه بدین به سه تا مزیت بازاریابی با این روش نگاهی بندازیم:

  • افزایش وفاداری

هزینه نگهداری یه مشتری قدیمی خیلی کمتر ازهزینه جذب یه مشتریه جدیده. به همین دلیله که ایجاد وفاداری مشتریان در بازار امروز خیلی مهمه. بازاریابی Geofencing می‌تونه به شرکت شما کمک کنه تا به راحتی این کار رو بدون ارائه تبلیغات و تخفیف انجام بدین. در عوض، کاربران در مورد حمایت و پشتیبانی که شرکت شما بهتر از رقیب تون انجام می ده صحبت می‌کنن. چرا؟ چون شما تجربه ای رو در ذهن مشتری ایجاد کردین که به راحتی فراموش نمی کنه، پس چرا دوباره از شما خرید نکنه یا از سرویس های شما استفاده نکنه. مطمئن باشین که شما رو به آشنایان و دوستان و افراد خانواده اش هم معرفی می کنه و تجربه خوبش با شما رو با اون ها هم به  اشتراک می گذاره!

  • بخش اصلی بازاریابی Geofencing تجزیه و تحلیل است.

این کار بر روی داده‌هایی انجام می‌شه که به تیم بازاریابی شما و یا ارائه اطلاعات عملی برای کمپین بعدی تون کمک می‌کنه. همچنین Geofencing این داده‌ها رو در زمان واقعی به تیم تون ارائه می‌ده.

یکی دیگه از مزایای بازاریابی Geofencing اینه که می‌تونین فعالیت‌های خودتون رو در هنگام اجرای کمپین، اصلاح کنین، اگه متوجه بشین که کاربران به تبلیغات شما پاسخ نمی‌دن، می‌تونین تحقیق کنین که چه چیزی در کمپین شما کار نمی‌کنه یا باید تغییر کنه. شاید ناحیه غلط یا چارچوب زمانی اشتباهی رو هدف قرار داده‌این.

  • افزایش تعامل با مشتریان

براساس داده‌های جمع‌آوری‌شده، می‌تونین فعالیت‌هاتون رو بهبود بخشیده و میزان تعامل کاربرتون رو افزایش بدین. به طور خلاصه، برای هدایت نتایج بهتر می‌تونین مخاطبینتون رو اصلاح کنین. شما همچنین کشف می‌کنین که چه چیزی باعث میشه تبلیغ به بهترین شکل در بازار هدف عمل کنه. مثلا به جای تبلیغ یک نمونه غذای رایگان، برای افرادی که برای رزرو گروهی درخواست می‌کنن، میزان غذای بیشتری رو برای نمونه یا تست کردن پیشنهاد بدین. سپس نرخ پاسخ رو از دو تبلیغ Geofencing بررسی کنین. با اطلاعات جدید، می‌تونین آگهی‌های تون رو حتی بیشتر اصلاح کنین تا مشارکت مخاطبین بازار هدف رو افزایش بدین.

چطور می‌شه مزایای بازاریابی Geofencing روبه کسب‌وکارتون بیارین؟

آشنایی با سرویس حصار جغرافیایی ثبت نام/ورود به حساب کاربری
  • هیجان زده نشین

    اکثر شرکت‌ها در مورد Geofencing هیجان‌زده می‌شن و در برخی موارد بیش از حد هیجان‌زده ان. این می‌تونه منجر به Geofences بزرگ بشه که نتایج خوبی رو برای کسب و کار شما نداره، منظورم اینه که حصاری که برای کسب و کرشون طراحی میکنن خیلی بزرگه. ولی واقعیت اینه که هرچه حصار جغرافیایی شما متمرکزتر باشه، میزان بازدهی بالاتری خواهین داشت. قاعده کلی تبلیغات Geofencing اینه که ناحیه مورد هدف، یا محوطه محصور در منطقه، تنها فاصله ای با شعاع حرکتی چهار تا پنج دقیقه از محل کسب و کارتون فاصله داشته باشه. در برخی موارد، ممکنه بتونین اون رو به فاصله چهار تا پنج دقیقه با ماشین هم افزایش بدین، که دسترسی شما رو برای مخاطبین راحت کنه. در غیر اینصورت اون نتیجه ای که منتظرش هستین رو دریافت نمی کنین. به عنوان مثال، یک فروشگاه تجارت الکترونیک می‌تونه در یک نمایش تجاری با بازاریابی Geofencing شرکت کنه. با این حال، هدف این مشارکت، تشویق کاربران برای بازدید از وب سایت در یک مکان فیزیکی باشه.

  • هدف مورد نظر خودتون رو بررسی کنین

    مخاطب هدف برای بازاریابی Geofencing ضروریه. اگه درک کنین که مخاطبینتون چه کسانی هستن، علاوه بر آنچه که اون ها می‌خوان، می‌تونین یک منطقه هدف ایجاد کنین که نتایج دلخواهتون رو به همراه بیاره یا تبلیغاتی رو گسترش بدین که خمخاطبین رو به خرید ترغیب کنین. اگه مطمئن نیستین که چه کسی مخاطب اصلی شماست، به اطلاعاتی که در حال حاضر در دسترس دارین نگاه کنین.  اگه در رسانه‌های اجتماعی فعال هستین، با مشتریانتون تعامل داشته باشین و ببینین اون‌ها درباره کسب‌وکار، خدمات و یا محصولات شما چی می گن و چه نظری دارن؟ چه ایرادهایی می گیرن و از چه چیزی راضی هستن.

  • چه کسانی از بازاریابی Geofencing استفاده می‌کنن؟

    شرکت‌ها در همه اندازه‌ها و تخصص‌های از بازاریابی Geofencing استفاده می‌کنن. این ابزار برای سازمان‌هایی که به صورت آنلاین هم فعالیت می‌کنن، عالیه. به عنوان مثال، تاکوبل و کانال تاریخ، هر دو از بازاریابی Geofencing با موفقیت استفاده کردن. برخی از مثال هایی برای بازاریابی با حصار جغرافیایی روبراتون میاریم.

  • چگونگی افزایش فروش

    یه شرکت پوشاک در فضای باز، کشف کرد که هشدارهای مربوط به آب و هوا از طریق Geofencing می‌تونه فروش شرکت رو بالا ببره. در حقیقت، بازدید از فروشگاه تقریبا ۸۰ درصد از خریداران رو که تبلیغ را دریافت کرده بودن، افزایش داد و در نهایت، ۶۵ درصد از اون مشتریان یک محصول رو خریداری کردن.

  • حصار جغرافیایی به عنوان ابزار

    بسیاری از شرکت‌ها رویGeofencing به عنوان یک ابزار بازاریابی تمرکز می‌کنن، BMW هم اینکار رو انجام داده، اما به عنوان یک نقطه فروش منحصر به فرد. چطور؟

    با شرکت BMW Trackstar که موقعیت وسیله نقلیه رو ردیابی می‌کنه تا امنیت وسیله رو تضمین کنه. اگه وسیله نقلیه شما بدون کلید اتومبیل حرکت کنه، شرکت BMW، برای جلوگیری از اینکار تصمیم گرفت از Geofencing استفاده کنه. این روزها خیلی از شرکت های تولید کنده خودرو از این ابزار استفاده می کنن. این سرویس نه تنها یک مزیت برای مصرف کنندگان ارائه می‌کنه، بلکه یک منبع دائمی درآمد برای شرکت ارائه دهنده هم هست. BMW Trackstar از اون شرکت هایی هست که تونست هزینه اشتراک سالیانه دریافت کنه.

  • فروش سالانه رو افزایش بدین

    تاکوبل، یک غول فست فود برای غذاهای مکزیکی در دنیاست که از برنامه کاربردی تلفن همراه خود برای تبلیغات Geofencing استفاده کرده. تیم بازاریابی تاکوبل می‌خواست تا کاربران زیر ۳۰ سال رو هدف قرار بده که تبلیغات موبایلی تاکوبل رو برای این رده سنی ارسال کنه. هدف این مجموعه این بود که مشتریان به دیگران بگن: از تاکوبل غذا بگیر!

    این تیم با ایجاد Geofences تعریف‌شده در مناطق نزدیک تاکو، سود سالیانه این شرکت رو به میزان ۶ درصد بهبود بخشید. به عنوان مرجع، این شرکت به تازگی ۱۰ میلیارد دلار در فروش سالانه کسب کرده‌، به این معنی که این کمپین بیش از ۶۰۰ میلیون دلار سود اضافی برای تاکوبل ایجاد کرده. با اینکه از کاربردهای حصار جغرافیایی اینهمه گفتیم، خیلی هاش هنوز مونده. این مقاله هم تائید می کنه که این روزها همه چیز بر مبنای مکان شکل می گیره و اگر هدفمند و با دقت ابزارهای نقشه رو بکار بگیرین به راحتی می تونین با صرف کمترین هزینه بیشترین بازدهی رو برای کسب و کارتون به ارمغان بیارین.

    درسته که بازاریابی به وسیله حصار جغرافیایی مزایای زیادی داره، ولی بد نیست با مسائلی که بازاریابی با Geofencing رو به چالش میکشه هم اشنا بشین.

  • کاربرها باید انتخاب کنن

    براساس نظرسنجی از Skyhook Wireless حدود 40 درصد از کاربران، در به اشتراک گذاشتن مکان خود با برنامه ها مردد هستن. این یعنی، شما فقط می تونین بخشی از مخاطبان خودتون رو هدف قرار بدین.

  • ارتباط

    وقتی برنامه های موبایل، سیستم عامل های رسانه های اجتماعی و وب سایت ها، به طور مداوم مکان مخاطبینشون رو درخواست می کنن، کاربرها تمایل کمتری به اشتراک گذاری داده های  مکانی خودشون دارن.  برای کاربرها واضحه که چرا برنامه های گوناگون ازشون می خوان که مکانشون رو به اشتراک بگذارن و چگونه از این کار سود می برن. از ابتدا این مسئله را روشن کنین که چرا اطلاعات مکانی برای خدمات شما ارزش (یا حتی ضروررت) داره. اگه اینکار رو نکنین، ممکنه کاربرها احساس کنن که می خواهین ازشون جاسوسی کنین.

  • نکاتی مربوط به حریم خصوصی

    کاربرها دلیل اصلی خاموش کردن تنظیمات مکانی خودشون در موبایل یا کامپیوترهاشون رو، حفظ حریم خصوصی ذکر می کنن. اونا غالباً نگران این هستن كه مشاغل گوناگون، داده های اون ها رو با سایر خدمات به اشتراک بگذارن یا براشون تبلیغات آزاردهنده ارسال كنن. این نگرانی ها توجیه شده است، چون بسیاری از خدمات (از جمله برندهای اصلی) بدون اطلاع قبلی کاربرها، مکان هایی رو با دیگران به اشتراک می گذارن. تحقیقی از دانشگاه کارنگی ملون نشون داد که برخی از کاربرهای تلفن های هوشمند، در یک دوره دو هفته ای بیش از 5000 بار مکان های خودشون رو به اشتراک گذاشته ان. این مهمه که نشون بدین که نگرانی های مربوط به حریم خصوصی رو با جزئیات نحوه استفاده، از داده های موقعیت مکانی مخاطبینتون درک می کنین. به عنوان مثال، اگر داده ها رو با شخص دیگری به اشتراک نگذارین، باید این موضوع رو به وضوح بیان کنین. از طرف دیگه، اگر می خواهین داده ها رو با اشخاص ثالث به اشتراک بگذارین، پیشگام باشین و جزئیات استفاده دقیق از داده ها رو برای مخاطب شرح بدین.

  • توجه توجه

    زمانی که بسیاری از سرویس ها از مخاطبین درخواست دریافت داده های موقعیت مکانی می کنن، کاربرها می تونن از اعلان ها و انواع دیگر محتوا غافل بشن.  چون هرج و مرج بوجود میاد و این کار باعث می شه صدای شما شنیده نشه یا به شکلی که باید توسط مخاطب دیده نشین. مطمئن هم باشین که مورد توجه قرار نمی گیرین. گاهی اوقات ارسال محتوای زیاد برای کاربرها فقط مشکل رو تشدید می کنه و به احتمال قوی باعث می شه، کاربرها تنظیمات موقعیت مکانی خودشون رو خاموش کنن. درعوض، بهتره دلایلی رو برای استفاده از مطالب بازاریابی به کاربرها ارائه بدین و اون ها متوجه بشن که اطلاع از اون چیزی که شما براشون ارسال می کنین به نفعشونه.

  • دقت

    برای اینکه بازاریابی مبتنی بر مکان شما موثر باشه، ضروریه که مکان ها هم دقیق باشن. عدم دقت ممکنه که دریافت اطلاعات مکانی اصلا به دردتون نخوره چون امکان داره روش های غیرقابل اعتماد برای به دست آوردن اطلاعات از موبایل ها، تفسیر ضعیف از داده ها، تراکم شهری بالا یا داده های زیاد نامنظم در جمع آوری داده های مکانی دخیل باشن. میزان دقیق بودن داده ها باید به اون چیزی که شما ارائه می دین، بستگی داشته باشه، ولی  در همه موارد برای اطمینان از ارائه پیام مربوطه، باید دقت کافی رو داشته باشین. با استفاده از فنآوری های تشخیص الگو می تونین از بروز برخی از این مشکلات جلوگیری کنین. این راه حل، این امکان رو براتون فراهم می کنه که کاربرها رو با توجه به نقاط دیدنی، در مجاورت هدف قرار بدین. هنگامی که به داده های موقعیت مکانی، تاریخ اضافه می کنین، می تونین درباره احتمال حضور کاربران در مکان هایی که مورد نظرتونه، قضاوت صحیح تری داشته باشین.

این نوشته رو به اشتراک بذار
  • اشتراک در Facebook
  • اشتراک در Twitter
  • اشتراک در Linkedin
  • اشتراک با ایمیل

© کلیه حقوق مالکیت معنوی در اختیار شرکت شیوه نرم‌افزار گستر آسیا است - مپ، نقشهٔ زندگی | طراحی و توسعه از مپ
  • نقشه‌ٔ مپ
  • سرویس تجاری نقشه
  • تعرفه سرویس‌ها
  • رایگان شروع کنید
  • مستندات توسعه‌دهندگان
  • وبلاگ
  • درباره مپ
  • تماس با ما
بازاریابی هدفمند با حصار جغرافیایی جستجو کردن روی نقشه هم روش خاص خودش رو داره!...
رفتن به بالا

ما از کوکی‌ها برای دسترسی سریع‌تر شما به محتوای سایت استفاده می‌کنیم. با ادامه حضور در مپ موافقت خود را با استفاده از کوکی اعلام می‌کنید. ‌

موافقم