توی مطلب قبلی در مورد بازاریابی به وسیله حصار جغرافیایی صحبت کردیم، حالا که درک میکنیم بازاریابی Geofence چیه و چطوری کار میکنه، اجازه بدین به سه تا مزیت بازاریابی با این روش نگاهی بندازیم:
هزینه نگهداری یه مشتری قدیمی خیلی کمتر ازهزینه جذب یه مشتریه جدیده. به همین دلیله که ایجاد وفاداری مشتریان در بازار امروز خیلی مهمه. بازاریابی Geofencing میتونه به شرکت شما کمک کنه تا به راحتی این کار رو بدون ارائه تبلیغات و تخفیف انجام بدین. در عوض، کاربران در مورد حمایت و پشتیبانی که شرکت شما بهتر از رقیب تون انجام می ده صحبت میکنن. چرا؟ چون شما تجربه ای رو در ذهن مشتری ایجاد کردین که به راحتی فراموش نمی کنه، پس چرا دوباره از شما خرید نکنه یا از سرویس های شما استفاده نکنه. مطمئن باشین که شما رو به آشنایان و دوستان و افراد خانواده اش هم معرفی می کنه و تجربه خوبش با شما رو با اون ها هم به اشتراک می گذاره!
- بخش اصلی بازاریابی Geofencing تجزیه و تحلیل است.
این کار بر روی دادههایی انجام میشه که به تیم بازاریابی شما و یا ارائه اطلاعات عملی برای کمپین بعدی تون کمک میکنه. همچنین Geofencing این دادهها رو در زمان واقعی به تیم تون ارائه میده.
یکی دیگه از مزایای بازاریابی Geofencing اینه که میتونین فعالیتهای خودتون رو در هنگام اجرای کمپین، اصلاح کنین، اگه متوجه بشین که کاربران به تبلیغات شما پاسخ نمیدن، میتونین تحقیق کنین که چه چیزی در کمپین شما کار نمیکنه یا باید تغییر کنه. شاید ناحیه غلط یا چارچوب زمانی اشتباهی رو هدف قرار دادهاین.
براساس دادههای جمعآوریشده، میتونین فعالیتهاتون رو بهبود بخشیده و میزان تعامل کاربرتون رو افزایش بدین. به طور خلاصه، برای هدایت نتایج بهتر میتونین مخاطبینتون رو اصلاح کنین. شما همچنین کشف میکنین که چه چیزی باعث میشه تبلیغ به بهترین شکل در بازار هدف عمل کنه. مثلا به جای تبلیغ یک نمونه غذای رایگان، برای افرادی که برای رزرو گروهی درخواست میکنن، میزان غذای بیشتری رو برای نمونه یا تست کردن پیشنهاد بدین. سپس نرخ پاسخ رو از دو تبلیغ Geofencing بررسی کنین. با اطلاعات جدید، میتونین آگهیهای تون رو حتی بیشتر اصلاح کنین تا مشارکت مخاطبین بازار هدف رو افزایش بدین.
چطور میشه مزایای بازاریابی Geofencing روبه کسبوکارتون بیارین؟