یک شرکت توزیع فرآوردههای لبنی، عاملیت توزیع بستههای پستی، ویزیتور یک شرکت دارویی و یک فروشگاه آنلاین رو در نظر بگیرید. به نظر شما چه عامل مشترکی این کسب و کارهای متفاوت رو به هم مربوط میکنه؟
بهینه سازی مسیردهی
شاید در گذشته بیشترین دغدغه در حوزه حمل و نقل پیدا کردن مسیر بهینه بر اساس ترافیک بوده اما امروزه با پیدا کردن مسیر بهینه بین دو نقطه تنها چالش کسب و کارهای پیشرو که با مفاهیمی مثل ناوگان توزیع، ویزیتور، تحویل زماندار و … نیست بلکه بهینهسازی مسیردهی به هر یک از عوامل توزیع، تحویل و ویزیت است که ابزاری در دست مدیران برای افزایش بهرهوری است.
بهینهسازی مسیردهی چیست؟
وقتی با چندین مقصد مواجه هستیم نه تنها مسیر بین نقاط از اهمیت بالایی برخوردار است بلکه ترتیب مسیردهی است که بهبود اصلی را در بهبود عملکرد و بهینهسازی استفاده از منابع محدود ایجاد میکند. بر این اساس سرویس بهینه سازی مسیردهی یا همان TSP میتواند مجموعهای از مقصدهای شما رو به نحوی توزیع کند که با توجه به شرایط و محدودیتهای موجود بیشتری استفاده از منابع در کمترین زمان ممکن ایجاد شود. به عبارت دیگر شما میتوانید با بهینهسازی ناوگان توزیع حجم بیشتری توزیع کنید، به فروشگاههای بیشتری محصول ارائه کنید و یا از تعداد کمتری خودرو برای توزیع حجم ثابتی از محصولات استفاده کنید.
امکانات سرویس مسیردهی
هر کسب و کاری محدودیتها و پیچیدگیهای خود را در بهینهسازی مسیردهی دارد، از این رو امکانات متنوع سرویس بهینهسازی مسیردهی مپ به شما کمک میکنه تا با توجه به نیازها و ساختار خود، بهینهسازی مسیر رو سامان دهید. این سرویس که به دو شیوه TSP (Travelling Salesman Problem) و VRP (Vehicle Routing Problem) ارائه میشود. امکانات این سرویسها شامل مشخص کردن ظرفیت حمل خودروهای ناوگان، پنجره زمانی تحویل و بازگشت و یا عدم بازگشت به مبدا میباشد که بر اساس هر ساختاری قابل اختصاصی سازی خواهد بود.
- توزیع بر اساس ظرفیت خودروهای ناوگان
- تحویل در زمان مشخص
- بازگشت خودرو به مرکز
- عدم بازگشت خودرو به مرکز
- استفاده زنده از دادههای ترافیکی